Friday, November 15, 2013

plkn~~gambang kuantan


wink2...best pulak nuk taio entry ney...dalam haty ad taman...masih teringat saat2 suka duka di plkn....ahahhaha

saYa ney pelatih "penagguhan PLkn"...huhu mula2 dapat tahu kene pangil blik masuk PLKN hati ney memberontak x nuk pegi...huhu yela kita umur dah 22 tahun...yang lain mybe 18 tahun...x rare la gni..huhuhu
(memang x dek geng la gni)..huuurrrrmmmmm....tapi..........nuk x nuk kene pergi jgk...yela "urusan kerajaan" gila kau kala x peg.....x mampu den nuk byr saman...ahahah
 
1st time daftar Plkn.??hati ney kosong gila....yela xdek sape ak kenal..duk ngadu...bosan la ape la..mcam2 la ngadu.!@#$%%..ahhaha poyo kan....yela pelik aku n perangai segelintir budax KL (bajet bandar)...nuk kutuk2 Pahang ney hutan la..bosan la...macam la...cakap kala boleh satu dunia nuk taw cerita kau tuh...ahahah...bajet2 hot je gelak kuat2....mase ak masuk to bdak2 len dah masuk 2 hari awal...so dah ad geng masing2 la.....Yang aku peliknya dalam bilik to berpuak2....awal2 pon dah gaduh....x bertegur sape....aku layan jela malas nuk ambik port.tapi akhirnye semua jadi mcam adik beradik..to yang best sal plkn..dapat menyatukan semua jadi 1..Plkn ney mula2 memang bosan la..dengan perangai manusia yang pelbagai ragam...tapi sabar jela...adat la tu....xdek yang perfect...

ape yang menyebabkan aku epy kat plkn tooo???
masa mula to normal lah menagis nuk blik merungut ape semua...tapi bila nuk abes nagis jgk!!tapi nagis sebb rasa x nuk balik je sebb seronok dengan kawan~kawan..
ahah...hidup aku dan yang len2 beerti kat plkn ney disebabkan aku kenal dengan orng2 yang sempoi n terbekk la....24 jam nuk gelak je....siapa mereke???
  
  dorm p2~charlie n delta...
Masa kat PLKn nilah ade yang pangil aku "KAk loNg" ahha sebb umur ak 22 yang len adik2 lagi..~hehhe
*maluu jer...sampai sekarang pon ad segelintir dak2 plkn pangil "kak long".
tapi zaman plkn nilargh je mase nuk try aktiviti lasak~flying fox,,swimming,rempuh halangan,masuk hutan n macam2 la lagi...dan perkara wajib dalam plkn mesti la BERKAWAD...ahhaah..time berkwad ney ramai la yng merungut...ad yng mintx hujan la...sbbnye x nuk kawad mase panas.ahah..Tapi yang bestnye..group ak charlie la paling x pandai kawad n sokmo kene hentam n jurulatih ~sbb group ak ney ramai budax2 nakal..tapi dalam tax pandai pon akhirnye group kitorang dapat naib johan!!!(bangga gilerrr)


charlie team

nisa anis shima eza
eza,kecik ame
hari pahlawan
kotasas...faiz,mark,ila,n kecik
 bravio team.....kacau dodol~khidmat komuniti


apepepon bagi aku plkn ney sagat awesome disebabkan oleh kawan~kwan yang sagt la sporting n best.......
"walaupon peragai macam2 ragam tapi kami boleh bersatu macam adik beradik..2bulan lebh bersama2..hari2 mengadap orng yang same je....tipu la kala xdek perasaan sayang akan satu sama len..~dah macam family...dan aku sagt la bertuah kerana ditempatkan ak di PLKN agro resort semuji gambang kuantan sbb mempunyai jurulatih yang banyak mendidik kami pasal agama n mewajibkan solat 5 waktu berjemaah.iaitu "ustaz sifardin ibrahim..~itulah yang menyebabkan kami lagi akrab..berselawat,berzikir,belajar,baca yassin semua la bersama2~hurmmm rindunya saat ney.....

kalau aku nuk cite sal pegalaman plkn ney sampai bile2 pon x habis ..ahhaha..."pergi dengan kosong,,,balik dengan penuh pegalaman n kenagan" seriuslyy aku rindu gila dengan korang semua...hope satu hari nanti kita dapat berkumpul bersama2 lagi..~korang memg terbek............

p/s:nuk g plkn jgn bawak barang bayak2...bcoz semua plkn dah bg n sediakan ok...

No comments:

Post a Comment